Haarlem toekomstbestendig

Haarlem toekomstbestendig

Dit is het moment om vooruit te kijken. De stad ontvangt al weer enige weken bezoekers uit de regio en ook buitenlands bezoek weet Haarlem voorzichtig weer te vinden. Ondertussen voert Haarlem Marketing het plan Haarlem toekomstbestendig uit

Dit plan houdt in grote lijnen in:

• Juiste bezoeker trekken naar juiste plek
• Meerdaags- en herhaalbezoek (incl. bewoners) stimuleren
• Kwetsbare balans tussen bewoners en bezoekers bewaken
• Kwaliteitsbezoeker aantrekken
• Focus op onze kernwaarden en pijlers (cultuur, gastronomie, retail en ligging)
• Bewoners trots bevorderen
• Veiligheid voor alles

Directeur Anne-Marije van Haarlem Marketing vertelt: ‘Haarlem Marketing heeft een taskforce samengesteld waarin retail, cultuur, horeca, hotellerie, gemeente en Haarlem Marketing zijn vertegenwoordigd. ‘Het idee is om als collectief een campagneplan voor herhaalbezoeken (dagjes mensen) én meerdaagse bezoekers (doordeweeks) uit te gaan rollen, gericht op de pijlers van de stad. Met een focus op de juiste (kwaliteits)bezoeker op de juiste plek.’ De campagne zal in eerste instantie gericht zijn op de bewoner van de stad en de bezoeker uit de omgeving. Vervolgens, de landelijke bezoeker en daarna, wanneer verantwoord, richten we ons op de internationale bezoeker.

Gemeente Haarlem, Provincie en Binnenstad Haarlem (BIZ) hebben gezamenlijk financiering georganiseerd voor de uitrol van het plan Haarlem toekomstbestendig, om de bezoekerseconomie te stimuleren. Het gezamenlijk doel is één helder verhaal uitdragen, in plaats van losse campagnes en daarmee een versnipperde aanpak. Uiteraard met veiligheid voorop. Anne-Marije: ‘Wij zijn blij dat er met de financiering vanuit Gemeente, Provincie en Binnenstad ruim baan wordt gemaakt voor het optimaal uitdragen van dit toekomstbestendige verhaal’.